۱۳۹۲ آبان ۱۹, یکشنبه

طنز با مزه از علیرضا

مزه نریز فابیوس!

علیرضا رضایی:



مشروع مکالمه جان کری و لوران فابیوس بعداز مخالفت فرانسه با توافقنامه اولیه ژنو- 
:



کری: هلو مستر فابیوس.

فابیوس: بونژوق موسیو کری. آیا من می‌توانم شما را به قهوه دعوت بکنم؟ واقعاً روز خوبی است و باران نیز بارش می‌نماید. آخر هفته‌ی خوبی داشته باشی.

کری: تو چرا وسط توافق هسته‌ای با ایران یه دفعه گیر دادی؟

فابیوس: او لالا! واقعاً مذاکرات خوبی بود. من چند وقتی بود که به ژنو سفر نکرده بودم و از هوای خوب آنجا و دختران زیبای سوئیسی بی‌بهره بودم. با خودم دو لیتر شراب مدوک آوردم که همه را خوردم. می‌توانم شما را به قهوه دعوت کنم؟

کری: ببین! نپیچون. می‌گم چرا یهو جفت‌پا رفتی وسط توافقات؟


فابیوس: ها ها ها. جفت‌پا؛ ها ها ها ها، خیلی تعبیر جالبی بود، گوشی دستت ببینم جفت‌پا به فرانسه چی می‌شود؟ (پنج دقیقه بعد) ها ها ها، میشه پـِق دو پـَت. ولی خیلی جالبه، من تا حالا در فرانسه این اصطلاح را نشنیده بودم. قهوه می‌خوری؟

کری: آقا جان من هزار تا کار و بدبختی دارم، می‌گم چت شد یهو زدی زیر توافقات؟ مگه ما قبلاً با هم حرف نزده بودیم؟

فابیوس: چرا چرا چرا، من بخاطر دارم که ما قبلاً حتی در مورد سوریه هم با هم حرف زده بودیم. همانی که بعدش شماها یک‌دفعه گفتید کنگره باید تصمیم بگیرد و ما مجبور شدیم عین بز به دوربین نگاه بکنیم. راستی خبر داری محبوبیت اولاند رسیده به ۲۶ درصد؟ در صد سال گذشته هیچ رئیس جمهوری اینقدر خاک بر سر نشده بود. قهوه می‌زنی؟

کری: چرا چرت و پرت می‌گی؟ اینا حاضر شده بودن همین امروز غنی‌سازی رو متوقف کنن.

فابیوس: همین امروز؟ یا همون اون‌روزی که اینو بهتون اعلام کردن؟ فرق می‌کنه آخه، اینا چند وقت پیش هم اعلام کردن هرکی از ایران فرار کرده «همین امروز» می‌تونه برگرده، بعد فرداش هرکی رفت ایران گرفتنش. پرسیدن چرا؟ گفتن ما گفته بودیم همین امروز، الآن همین فرداست. قهوه رو هستی یا برم بالا خودم؟

کری: بابا بما چه کی کیو دستگیر کرده. بذار هی بزنن تو سر و کله همدیگه. الآن بیا این توقف غنی‌سازی رو قبول کنیم بره پی کارش.

فابیوس: او لالا! پس حقوق بشر چی می‌شه؟ مثل این می‌مونه که من الآن بگم گور بابای قهوه‌ی تو، قهوه‌ی خودم یخ کرد.

کری: تو ما رو گاهی دیدی با اون قهوه‌ت. امروز کیهان خوندی؟ اگر ما به توافق نرسیم خیلی ضایع می‌شه. حقوق بشرشونم حالا بعداً می‌چسبونیم بالا بادکنک.

فابیوس: خب آقای کری، به اطلاعتون می‌رسونم که ما تمام مکالمات شما رو ضبط کردیم و اگر نیای با من قهوه بخوری منتشرش می‌کنیم. این به اون شنود شما در.

کری: با منی؟

فابیوس: په نه په، با منم.

کری: آها، راستی ببین اون مکالماتت با رئیس بانک UBS سوئیس بود، همه رو شنود کردیم، نیای توافقنامه رو امضا کنی منتشرش می‌کنیم.

فابیوس: گه خوردم.

کری: با همون قهوه‌ت بخور که بره پائین.

18 آبان 1392


ه . لیله کوهی

 مطلب "مزه" بوسیله ی این آقا نوشته شده «علیرضا » عکسش را هم گذاشتم تا همه ببینند،  ربطی بمن نداره اگه خواستید لنگه کفش یا گوجه و تخم مرغ پرت کنید که روی سرش املت درست شه خوتون می دونید با این آقا عینکی.
ببین علیرضا! خیلی ها از لابی های ریز و درشت تا مدافعان دو آتشه ی اصلاحات سابق ودستمال بدستان درون بی بی سی و صدای آمریکا در شکار چنین لحظه ای نشسته اند تا سه چهار سال دیگه با "قافیه ی کشک" برای مردم ایران لالایی خواب بسرایند و باز چهار سال دزدی های سیصد میلیاردی وباز چهار سال زندان، اعدام.
 اگر کسی سئوال طرح کنه، آقای دولت امید و تدبیر! پس این شاه کلید جناب عالی، چه وقت در های بسته ی زندانها را می گشاید، کی این اعدام ها پایان می پذیرد؟
مدافعان اصلاحات در داخل و خارج می گویند ساکت حالا وقت سنگ انداختن نیست. بگذارید این خواستگاری و شیرینی خوران تمام شود و تحریم ها را برداریم بعداً نوبت آن کار ها هم می شود فعلاً پول نداریم تا به سربازان گمنام امام زمان حقوق بدهیم که اگر لازم شد باز بریزند به خیابانها و شما دشمنان رژیم و جاسوسان غرب را سرکوب کنند.

به دستهای بریده ی حضرت عباس قسم مقایسه ی سالهای 1960 و 2013 بوسیله نماینده  زنِ حزب لاییک جمهوری خواه خلق ترکیه که با چسباندن دوعکس زمان شاه و حکومت اسلامی از زنان ایران به پشت خود وارد مجلس ترکیه شد و به دولت اسلامی رجب اردوغان  اعتراض کرد که نمی گذاریم در ترکیه اتفاق جمهوری اسلامی ایران تکرار شود عالی بود.
ما اما هنوز گیر این هستیم که کی، کجا و چقدر دارد از رژیم گذشته دفاع می کند یک جمله این ور آن ور کنیم انگ سلطنت طلبی می خورد به پیشانی مان. انگ دفاع از امپریالیسم، انگ نشناختن موقعیت، انگ ریختن آب به آسیاب دشمن آخر هنوز هم برای اپوزیسیون سنتی ایران خطر آمریکا جدی است، فوری است، باقی است،.



والسلام علیکم و رحمتهٌ الله و برکاته   هشدرخان آلمان

www.aoja.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست: