۱۳۹۲ آذر ۱۱, دوشنبه

مَمی جان خودمان

سه خط شوخی با (مَمی)

ه . لیله کوهی:


مَمی جان سلام، آرزو می کنم مثل همیشه سرحال و قبراق باشی. ازمن هم اگر پرسان احوال بشوی می گویم هی پر بدک نیستم. تو که بهتراز هر کسی می دانی در این روزگار خبر های پشت هم بد، هرچقدرسعی کنی خوب باشی باز هم نمی شود.
قبل از هر چیز اجازه می خواهم بگذار ی ارادتم را به تو ثابت کنم. اول از همه، از مرگ برامپریالیسم.    ...اَوُ نه!
از این کلمه خوشم نمی آید جایش را خالی می گذارم و  نقطه چین می کنم...
...برامپریالیسم آمریکا شروع می کنم و صد البته امپریالیسم آمریکای جهانخوار ِ پدرسگ ِ بی شرف!
...برامپریالیسم انگلیس و هثتتاد البته امپریالیسم نیمه جهانخوار امروز و تمام جهانخوار دیروز  هار ِ مار ِ خوش خط و خال!
...برامپریالیسم فرانسه امپریالیسم یک چهارم جهانخوار ِ پدر سوخته ی وحشی تا نصف دندان مسلحه!
...برامپریالیسم آلمان امپریالیسم یک هشتم جهانخوار ِ بی
پدر مادر ِ معلوم الحال ِ جنگ جهانی دوم!
...بر یک شانزدهم امپریالیسم ها مثل امپریالیسم ایتالیا و هلند و بلژیک و دیگر امپریالیسم های ریز و درشتِ یک شانزدهمی!
مَمی جان فکر می کنم مشت و لگد هایم به امپریالیست ها برای اثبات ارادتم به تو کافی بوده باشد! البته باید اضافه کنم همین حالا که دارم این یادداشت را برایت می نویسم دوتا کشیده آبدار زیر گوش چپ و راستم زدم اشکم هم در آمد بعد از این کشیده زدنها دو سه معلق از نوع نرمش قهرمانانه توی اتاق زدم دیگر نمی دانستم چه کار باید بکنم.
مَمی جان من هم وقتی خبر امضاء عقدنامه را شنیدم به تنهایی توی اتاق رقصیدم و این ترانه را با صدای بلند خواندم.
خنچه بیارید
لاله بکارید
خنده برآرید
میره به حجله شا دوماد
بله برونه گل میتکونه
دسته به دسته دونه به دونه شا دوماد
...
مَمی جان دمِ پنج بعلاوه ی یک یا سه ی بعلاوی سه یا دوی بعلاوه چهار و صد البته گروه شاه کلید خودمان دولت تدبیر و امید! حضرت حجت السلام والمسلمین آقای حسن آقا و وزیر امور خارجه شان آقای ظریف گرم، خلاصه این شیرینی خوران و عقدکنان به پایان رسید شاه دوماد و عروس خانوم به حجله رفتن!.
البته مَمی جان وسط این جنگ و دعوا فقط حق مسلم ما «انرژی هسته ای» مالیده شد!. آنهمه پول خرج کردیم تاسیسات فردو، نطنز، اراک و قم و چندجای مخفی دیگه هیچ و هیچ  همه شان بقول مش قاسم خودمان انگاری دووووووود شد و رفت آسمان.
اما مَمی جان، بین خودمون باشه آن برادر خواهر محصل که تو آشپزخونه شون داشتن غنی سازی می کردن یادته  این بچه ها از دست پنج بعلاوی یک و سه بعلاوی سه و دوی بعلاوی چهار در رفتن و شنیدم کارشون به جا های خوبی رسیده یه عالمه سانتریفیوژ ذخیره کردن.

دیروز آدم مطمئنی میگفت پدر بزرگ این بچه ها گویا باغ بزرگی در ورامین داره به نوه هاش پیشنهاد کرده بروند آنجا و دست از آشپزخانه بردارند و بگذارند مادرشون یه دیگ پلو واسه پدرشون بپزه! وگفته بجای وانِ حموم برین توی باغ ورامین از چاهِ آنجا واسه آبِ سنگین استفاده بکنین و بزارین پدر بیچاره تون شبها بعد از کار راحت تو حموم دوش بگیره.

 

مَمی جان من که از بابت این جریان خیلی خیلی خوشحالم و فکر می کنم تا چند ماه دیگه ما اَتم وُ بوسیله ی این بچه ها می زنیم زمین آنوقت امپریالیست ها بیان زرت و زورت بکنن!.
مَمی جان اگر این مقالات ضد امپریالیستی تو نبود این فابیوس پدرسوخته ی فرانسوی نمیذاشت این عقد کنان صورت بگیره دمت گرم.
 ولی مَمی جان حالا یه سئوال برام پیش آمد تو فکر نمی کنی؟ این نفت فروشی های دولت امید! شروع بشه بازم همون آش و همون کاسه است باز دزدی سیصد میلیاردی باز بذل و بخشش به حسن نصرالله و حماس و به جانشین رفیق چاوز در ونزوئلا و کمی هم انگولک در افغانستان و عراق و سوریه و به مردم ما چیزی نماسه ؟
شنیدم بعداز بی بی سی! حسن نصرالله اولین کسی بود به رهبر تبریک گفت. مَمی جان فکر میکنم بدون تفسیر معنی این تبریک روشنه، یعنی رهبرجان! پولوُ بفرست بیاد خیلی گرفتاریم بچه ها در جبهه ی سوریه گرسنه اند دارند علف می خورند!
مَمی جان، حالا که خدارو شکر بلا بخیر گذشت اما از من به تو نصیحت اگه بازم این امپریالیستها،همین فرانسه و اسرائیلِ کوفتی بعد شش ماه سنگ اندازی کردند دیگه تو دراین کشورهای بلاگرفته شون نمون بزن برو کره شمالی پیش« این چوُن اوُن» یا پیش رفیق فیدل  یا ونزوئلا کنار رفیق مادورو!حداقل خیالت از همه نظر راحتره هم در کنار رفقایی و هم اصلاً اخبار ناراحت کننده به گوشت نمی خوره تا مجبور به اظهار نظربشی چون در کشور رفقا خبر ها از هزار فیلترمیگذره تا تو بیای یاد بگیری چطور با فیلتر شکن کار کنی و به خبر دست اول برسی عمرت برباد رفته.

ای من قربانت بروم سالم باشی جانت بی بلا.


المخلص. ال ه. ال لیله کوهی. ال . هشدرخان.
www.aoja.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست: