۱۳۹۲ خرداد ۱۵, چهارشنبه

رضا مقصدی « هایدلبرگ»




رضا مقصدی

« هاید لبرگ »



تاعاشقانه با غم ِ خود همسفر  شدم
ای شهر ِ شعر های دلم ! تازه تر  شدم

                  ***

با گُل ، میان ِ « گوچه ی گُل » ، درب ِ هجده
ازبَعد ِ بیست سال چو گُل ، شعله ور  شدم

                   ***

چشمم سلام ِ پنجره ام را جواب داد
دیدم ز خاطرات ِ دلم با خبر  شدم

                  ***

جانم کنار ِ آب وُ  چمن آه  می کشید
آندم که جذب ِ جذبه ی یک رهگذر  شدم

                    ***

وقتی دلم کنار ِ درختی  فرونشست
پرواز را به جانب ِ آواز ، پَر  شدم

                   ***

شادابی ِ جوانی ِ بر باد رفته را
یک چشمه ، اشک گشتم وُ یک چهره ، ترَ  شدم

                   ***

آن اشک می سرود: که ای عشق  با تو بود
دنبال ِ عطر ِ عاطفه ی در بَدَر  شدم

                  ***

در کوچه باغهای تو ای شهر ِ خاطره !
زیبا تر از گذشته وُ سر شارتر   شدم

                   ***

امشب که عاشقانه زتو حرف  می زنم
پیغام ِ پیک های سپید ِ سَحَر  شدم

                   ***

اینجا اگر چه برگ ِ مرا آن تگرگ ریخت
از برگ های تازه تری باروَر  شدم

                  ***

خُنیا گر خجسته ی یک نسل ِ سوخته م
اینک  ُسخنسرای ِ غم ِ این سفر  شدم





کُلن   2.6.2009   

هیچ نظری موجود نیست: